Ďalší posun: Podjazd pri Old Herolde otvoria až v apríli

Železnice ohlásili tretí posun termínu dokončenia podjazdu pri Old Herolde. Najnovšie sľubujú otvoriť podjazd v apríli, Čierny mostek zostane aj napriek tomu zatvorený.

Pod Čiernym mostekom je čulá premávka napriek zákazu.Pod Čiernym mostekom je čulá premávka napriek zákazu. (Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

TRENČÍN. Železnice ohlásili ďalší posun termínov pri stavbe modernizácie trate v Trenčíne. Tentokrát sa opäť posúva otvorenie podjazdu na Vlárskej ulici pri Old Herolde.
Najnovší termín dokončenia je apríl budúceho roka. Ide pritom už o tretí sľubovaný termín, železnice najskôr tvrdili, že podjazd otvoria v júli, neskôr dátum posunuli na koniec roka.
„K posunutiu termínu došlo z dôvodu geologickej anomálie v mieste čerpacej šachty zrážkových vôd, ktorá je najhlbším miestom podjazdu a spôsobila prítok spodnej vody do stavebnej jamy. Tento fakt nepredpokladala ani projektová dokumentácia,“ zdôvodnil ďalšie zdržanie Ľubomír Mitas zo Železníc Slovenskej republiky.
Zmena sa týka len podjazdu Vlárska, pre podjazd Brnianska – Bratislavská platí otvorenie do konca tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Šoféri zákaz ignorujú

Ľuďom, ktorí bývajú v Istebníku, Orechovom, Zamarovciach či v okolitých obciach táto situácia mimoriadne komplikuje život. Ak sa chcú dostať do mesta, po uzavretí Čierneho mosteku sú nútení jazdiť niekoľko kilometrov po obchádzke a prechádzať cez frekventovaný  železničný prejazd v Zlatovciach.

„A cesta do mesta  nám pravidelne trvá nie päť minút, ale dvadsať či viac, v závislosti od toho, koľko času strávime čakaním v zápchach v okolí  prejazdu železničnej trate, “ hovorí Michal Nebus z Istebníka. Uzavretie Čierneho mosteka v marci tohto roka bolo podľa neho úplne zbytočné.

„Od marca sem pravidelne chodím a pozerám, či sa tu niečo robí. Za celú túto dobu výstavba v okolí Čierneho mosteku  z pravej strany Váhu nepokročila ani o meter a minimálne osobné autá v jednom smere – ráno do centra mesta a poobede z centra by tadiaľto mohli pokojne jazdiť  aj dnes, po viac ako siedmich mesiacoch od zbytočného uzavretia podjazdu a žiadny problém s obchádzkou by tak vôbec nemusel ani vzniknúť ,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Mnohí vodiči tento zákaz ignorujú a popod Čierny mostek stále jazdia. „Polícia  však  na ľudoprázdnom 'stavenisku'  pokutovala šoférov a dokonca i peších,“ dodal Nebus. Zhotoviteľ podľa neho vodí obyvateľov Trenčína za nos. „Naposledy na moju otázku v septembrovom Infe Trenčín, že prečo je mostek už mesiace zbytočne uzavretý, nepodpísaný 'zhotoviteľ' odpovedal, že už v prvom septembrovom týždni začnú s prácami a podjazd sprejazdnia do konca roka. Ako keby to, že od marca do prvého septembrového týždňa sa tu nepracovalo a mostek bol pritom uzavretý, bolo v poriadku, lebo veď  teraz sa už pracovať bude. Nehovoriac o tom, že táto odpoveď sa opäť ukázala ako nepravdivá . Ani v septembri sa tu s ničím nepohlo a tak odpovede na otázku ohľadom možnosti opätovného, hoci aj dočasného sprejazdnenia mosteka aspoň do termínu  sprevádzkovania podjazdu na Vlárskej ulici - mimochodom aj avizovaný termín ukončenia tohto podjazdu sa  už viac krát posúval - som sa nedočkal ani od zhotoviteľa, avšak, čo ma mrzí viac, ani od predstaviteľov mesta ,“ dodal znechutený Trenčan.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa neho by sa do tejto veci malo aktívnejšie zapojiť najmä mesto, ktoré musí mať páky na dodržiavanie ním vydávaných stavebných  povolení, a ak sa na stavbách nepracuje a ich ukončenie podstatne mešká, musí to ako dotknutý subjekt riešiť v záujme svojich občanov, a to aj sankciami voči zhotoviteľom - v stavebnom  povolení sú predsa okrem iných podmienok stanovené aj dátumy začiatku a ukončenia stavby, skonštatoval Nebus.

 

Zrušenie povolení nič nevyrieši

Mesto podľa hovorkyne Eriky Ságovej nemá priamy vplyv na dodržiavanie termínov zo strany stavby, je len jedným z viacerých orgánov, ktorý o stavbe rozhoduje. „Sú tu ešte ďalšie cestné správne orgány, stavebné úrady, ale aj policajti či záchranné zložky. Stavebný zákon hovorí, že ak po vydaní stavebného povolenia stavebník so stavbou začne najneskôr do dvoch rokov, stavebné povolenie platí,“ hovorí Ságová a zároveň sa pýta:
„Keby bolo čo len teoreticky možné stavebné povolenie zrušiť, komu by to pomohlo? Trenčín by zostal rozkopaný, a čo ďalej? V záujme mesta a jeho občanov nemôže byť zrušenie stavebného povolenia na takto významnú verejnoprospešnú stavbu, ale jej čo najskoršie dokončenie,“ skonštatovala hovorkyňa mesta.

Čierny mostek neotvoria, nečinnosť odmietajú

Železnice otvoriť podjazd pod Čiernym mostekom aj napriek ďalšiemu odkladu otvorenia Vlárskeho podjazdu odmietajú.
„Žiadna panelová cesta alebo ďalšie dočasné otvorenie cesty popod Čierny mostek nebudeme robiť. Čierny mostek nahradíme novým podjazdom na ulici Vlárska,“ dodal Mitas. Nečinnosť na tomto úseku stavby Železnice odmietajú, tvrdia, že tu pracovali na oporných stenách v areáli Old Heroldu a nových železničných mostoch ponad podjazd.

„Tieto práce nemohli obyvatelia vidieť, nakoľko sú za násypom železničnej trate. Bez uzavretia Čierneho mosteka by sa nedali realizovať,“ povedal Mitas.
Práce prebiehali aj na inžinierskych sieťach. „Po tlakovej skúške novej preložky vodovodu prebehla dezinfekcia potrubia a od začiatku 38. týždňa je pripravené na prepoj. Tento realizuje vodárenská spoločnosť ako správca siete. Naše možnosti na urýchlenie konania správcu siete sú veľmi obmedzené,“ dodal Mitas.

Vodárne hovoria o zlých prekládkach

Trenčianske vodárne a kanalizácie kritiku zo strany železníc odmietajú, podľa nich boli doterajšie posuny termínov spôsobené najmä nevyhovujúcou kvalitou prekládok, ktoré robil dodávateľ investora. Situáciu pri Čiernom mosteku komplikuje fakt, že ide o hlavnú zásobovaciu vodovodnú vetvu.
„Momentálne spolupracujeme s novým dodávateľom prekládok, aby sme situáciu v dohľadnej dobe vyriešili. Našou prioritou je kvalita prekládok a potrebných skúšok potrubí, aby nebolo ohrozené zásobovanie pitnou vodou. Naša spoločnosť žiadne predĺženia termínov nespôsobila,“ skonštatovala hovorkyňa Trenčianskych vodární Zdenka Pepelová.

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 21 036
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 824
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 545
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 941
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 385
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 369
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 913
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 576
  1. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  3. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  4. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  5. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  6. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  7. Martin Borecky: Rakovina
  8. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 236
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 451
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 153
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 325
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Súbežná jazda retro autobusov a električky počas 110. výročie jej prevádzky na trati Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice.

Na historickú železničnú trať medzi Trenčianskymi Teplicami a Trenčianskou Teplou vyrazí v nedeľu na tradičnú príležitostnú jazdu veľkonočná električka.


TASR
Kraj vozovky rozrýva divá zver. Blato často končí na vozovke a ohrozuje cyklistov.

Blato na ceste má na svedomí divá zver.


  1. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  3. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  4. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  5. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  6. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  7. Martin Borecky: Rakovina
  8. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 236
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 451
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 153
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 325
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu