Po rokoch meškania prešiel po novom moste prvý vlak

Železnice Slovenskej republiky sprevádzkovali po viac ako dvoch rokoch meškania nový železničný most v Trenčíne. Krátko po deviatej po ňom prešiel prvý vlak v smere z Košíc do Bratislavy.

Prvý vlak na novom železničnom moste v Trenčíne.Prvý vlak na novom železničnom moste v Trenčíne. (Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

TRENČÍN. Železnice Slovenskej republiky sprevádzkovali prvú koľaj na novom železničnom moste v Trenčíne. Krátko po deviatej po nej prešiel prvý vlak v smere z Košíc do Bratislavy.

Nový most tvoria dva samostatné mosty, oba sú uložené na spoločných podperách. Jeho dĺžka je 343 metrov, váži takmer 55 tisíc ton a vlaky po ňom môžu jazdiť rýchlosťou 140 kilometrov za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa generálneho riaditeľa Železníc Slovenskej republiky Martina Erdössyho je sprevádzkovanie nového mosta významným míľnikom stavby modernizácie železnice.

SkryťVypnúť reklamu

„Je jedinečný, v Trenčíne máme okrem zaujímavej stavby aj jeden z najmodernejších železničných mostov v Európe vôbec. Modernizáciu trate sprevádzali rôzne diskusie zo strany obyvateľov, stavebných firiem a médií. Som rád, že prišiel ten deň,“ skonštatoval na brífingu Erdössy.

Pôvodne mali byť práce na modernizácii trate v Trenčíne hotové v lete 2015. Železnice ale termín posunuli na jar 2016, neskôr na november minulého roka.

Ani jeden termín nedodržali. Železnice zriadili špeciálnu komisiu, ktorá má určiť, kto je za meškanie prác zodpovedný.

Aktuálne stále preverujú viac ako 400 zápisov, ktoré riešia dôvody takmer dvojročného zdržania dokončenia modernizácie.

„Je to náročné posudzovanie, stále prebieha. Až po ukončení celej stavby budeme vyhodnocovať, aké to bude mať ďalšie dopady,“ dodal Erdössy.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

TSS Grade tvrdí, že stavbu ukončia do septembra

Železničnú trať pri Trenčíne modernizuje TSS Grade spolu s českou firmou Bögl a Krýsl a chorvátskou spoločnosťou Konstruktor – Inženjering zo Splitu za 244 miliónov eur.

Šéf spoločnosti TSS Grade Dušan Chovanec hovorí o novom moste ako o jednej z najkomplikovanejších konštrukcií na tejto stavbe.

„Na moste je osadených 13 oblúkových trakčných brán, každá s hmotnosťou viac ako 11 ton, ktoré sú uchytené pomocou chemických kotiev zboku rímsy. Dotvárajú celkovú víziu architektúry, dúfame, že to zapadá do mesta Trenčín,“ povedal Chovanec.

Pôvodne sa mal most otvárať na jeseň 2015, meškanie podľa neho spôsobilo viacero faktorov.

„Väčšina stavby je v intraviláne mesta, museli sme riešiť kríženie s cestami, inžinierskymi sieťami, prekládky, niektoré veci nebolo možné urobiť podľa pôvodných plánov. Množstvo technických problémov vyvstalo až po výkopových prácach.

SkryťVypnúť reklamu

Museli sme upravovať jednotlivé etapy stavby, predĺžili sa najmä stavby podchodov a podjazdov. Kompletne celá stavba by mala byť ukončená v auguste alebo septembri. Tohto roka,“ dodal Chovanec.

Na trati Žilina - Bratislava ušetria pol hodinu

Generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko Filip Hlubocký skonštatoval, že most pomôže k rýchlejšiemu prepojeniu Žiliny s Bratislavou.

„Sme opäť o krok bližšie k prepojeniu západu a východu republiky. Rýchlosť a komfort je to, čo naši zákazníci potrebujú, to je smer, ktorým železnica musí ísť. Po dokončení celého úseku Bratislava – Žilina sa cesta vlakom skráti o pol hodinu,“ uviedol Hlubocký.

Rybníček: Je to veľmi pekný most

Podľa primátora Trenčína Richarda Rybníčka sa sprevádzkovaním nového železničného mosta Trenčín zmenil na jedno z moderných miest.

„V priebehu šiestich rokov je to druhý kľúčový most v Trenčíne. Dramaticky pozitívnym spôsobom mení charakter Trenčína ako dôležitého dopravného uzla. Život Trenčína sa významne zlepší. Po všetkých ťažkostiach a problémoch, ktoré sme museli riešiť sme sa dočkali,“ povedal Rybníček.

Trenčín bude podľa neho jedným z miest, kde sa bude dať pohodlne dostať vlakom priamo do centra mesta.

„Zvyšuje to atraktivitu mesta v očiach turistov. Je to veľmi pekný most, musím úprimne povedať, že nie je to ten nechcený čínsky múr. Krásne z neho vidieť na hrad,“ dodal trenčiansky primátor.

Prvú jazdu vlaku po novom moste sledovalo z hrádze viacero Trenčanov.

„Prišiel som zo zvedavosti, dúfam, že sa to dá konečne do poriadku a budeme žiť ako normálni ľudia. Práce trvali veľmi dlho, komplikovali život,“ povedal Martin Chudý s tým, že ľudia, ktorí bývajú v okolí, budú mať aspoň trochu tichší život. „Škoda starého kúpaliska, dúfam, že nové otvoria tento rok,“ dodal.

Stavbu mostu od začiatku prác sledovala aj Marie Pristachová.

„Dokumentovali sme to od začiatku. Bola som zvedavá, kedy k tomu okamžiku príde, dočkali sme sa. Vlak prešiel, držím palce aby to išlo ďalej a dokončili aj druhú koľaj.“

Nový most nahradí pôvodný železničný oceľový priehradový most, ktorý sa nachádza približne o 110 metrov nižšie po toku rieky. Mesto Trenčín už dávnejšie požiadalo Železnice o jeho prevod do svojho vlastníctva, rokovania ešte nie sú ukončené.

Plány, čo bude so starým mostom po jeho uzavretí, riešila medzinárodná urbanistická súťaž Trenčín mesto na rieke. Mesto v zadaní súťaže stanovilo využitie mosta ako promenádneho.

Prečítajte si tiež: Za starý železničný most ponúka mesto jedno euro Čítajte 

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 024
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 457
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 983
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 540
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 467
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 972
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 436
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 563
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 661
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 464
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 594
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 385
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 358
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Futbal v Lubine minimálne pre túto sezónu končí.

Cez leto slávili „postup“. Na jeseň nezískali ani bod a na jar sa z VIII. ligy Juh odhlasujú.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Súbežná jazda retro autobusov a električky počas 110. výročie jej prevádzky na trati Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice.

Na historickú železničnú trať medzi Trenčianskymi Teplicami a Trenčianskou Teplou vyrazí v nedeľu na tradičnú príležitostnú jazdu veľkonočná električka.


TASR
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 563
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 661
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 464
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 594
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 385
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 358
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu