Trenčín Nové Mesto nad Váhom Myjava na Facebooku Bánovce nad Bebravou

Prehľad top udalostí uplynulého roka

Uplynulý rok bol v Trenčíne v znamení viacerých udalostí. Modernizácia železnice, letná plaváreň, nová parkovacia politika, terminál, Mierové námestie...

Modernizácia železničnej trate pri Trenčíne.(Zdroj: TASR)

Modernizácia železnice stále mešká

Modernizácia približne 12-kilometrového úseku železničnej trate v Trenčíne trvá už päť rokov.
Vlaky mali okolo Trenčína chodiť rýchlejšie už od marca tohto roka, nestalo sa ale tak. Železnice vo februári predĺžili termín dokončenia prác na november, nakoniec ale nestihli ani ten.
Na konci novembra sa obyvateľom opätovne ospravedlnili. Práce stále meškajú, nový termín dokončenia zatiaľ nie je známy.
Podľa stanoviska Železníc SR je však stavba trate v Trenčíne prioritou.

„Prvoradým cieľom je zrýchliť a zefektívniť práce na stavebných objektoch tak, aby boli zrealizované v požadovanej kvalite a aby celá stavba mohla byť dokončená a skolaudovaná v čo najskoršom termíne,“ povedala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavlíková.

Železničnú trať pri Trenčíne modernizuje TSS Grade spolu s českou firmou Bögl a Krýsl a chorvátskou spoločnosťou Konstruktor-Inženjering zo Splitu za 244 miliónov eur.

Doprava a železničný most

Ľuďom modernizácia počas roka výrazne komplikovala život. Okrem prác na trati sa budovali podchody, podjazdy, križovatky a prístupové cesty, pričom mnohé avizované termíny dokončenia meškali. V meste preto často kolabovala doprava, šoféri museli jazdiť dlhé kilometre po obchádzkach.

Súčasťou modernizácie železničnej trate je aj výstavba nového železničného mosta. Ten má takmer 350 metrov, podľa Železníc SR je jeho výstavba jednou z najnáročnejších investičných akcií.

Dokončiť ho mali v novembri, stále sa však na ňom pracuje.

Plaváreň opäť neotvorili

Aj pre meškajúce termíny sa ani toto leto ľudia v Trenčíne nedočkali otvorenia novej plavárne. Dokončili ju ešte v roku 2010, doteraz sa v bazénoch nik nekúpal. Tento rok to vyzeralo nádejne.

Železnice ukončili práce na budovaní inžinierskych sietí v júli, v polovici augusta dostali od Okresného úradu v Trenčíne povolenie dať ich do predčasného užívania.

Mesto vyčistilo bazény a upravilo priestory kúpaliska, vyskytli sa však technické problémy s poškodenými tryskami na dne bazénov.

„Pri testovacom napúšťaní sa ukázalo ich poškodenie, čo spôsobilo zatekanie vody pod fóliu bazénov,“ uviedla v auguste hovorkyňa mesta Erika Ságová. Museli preto objednať výrobu a dovoz 441 trysiek až v Španielsku, otvoriť kúpalisko sa tak opäť nepodarilo.

Začiatok konca parkovania zadarmo

Trenčín začal v minulom roku riešiť aj zmeny v systéme parkovania. Mesto plánuje spoplatniť parkovanie áut okrem centra aj v ďalších šiestich zónach. Pôvodne mali majitelia áut začať platiť za parkovanie už od začiatku novembra, v októbri však mesto zmenilo pôvodné plány.

Dôvodom zmeny bola podľa mesta skutočnosť, že do začiatku novembra nebolo možné ukončiť všetky verejné obstarávania súvisiace so štartom nového systému parkovania v meste. Mesto zrušilo tender na úhradu parkovného cez SMS správy za viac ako 400-tisíc eur bez dane.

Po viacerých námietkach účastníkov verejného obstarávania zmenilo súťažné podmienky a predĺžilo tiež dátum predkladania ponúk. Práve prostredníctvom platieb cez SMS správy očakáva mesto najväčšiu časť úhrad parkovného. Z dokumentov zverejnených na stránke Úradu pre verejné obstarávanie vyplýva, že súťažné podmienky v obstarávaní, ktoré stanovilo mesto, boli niektorým záujemcom nejasné.

Parkovné plánuje mesto vyberať aj prostredníctvom parkovacích automatov. Začiatkom septembra podpísalo zmluvu o prenájme 25 parkovacích automatov. Tie dodá mestu spoločnosť City Parking Group z Komárna, celková cena je viac ako 235-tisíc eur. Prevádzkovať parkovacie miesta bude mesto, parkovné bude vyberať vo vlastnom mene a na vlastný účet.

Platiť sa bude od marca

Platiť za parkovanie v Trenčíne by sa malo začať od 15. marca budúceho roka. Základná rezidentská karta stojí 20 eur za prvé auto pre pásmo, v ktorom má majiteľ auta trvalý pobyt. 80 eur stojí parkovacia karta pre prvé auto, ktorá platí vo všetkých zónach v meste s výnimkou centra.

Ľudia, ktorí nemajú v Trenčíne trvalý pobyt, si môžu kúpiť takzvanú abonentskú kartu, jej cena začína od 100 eur za parkovanie v jednom pásme. Za možnosť parkovať v celom meste (okrem centra) zaplatia „cezpoľní“ 360 eur.
Proti zmenám v parkovaní spísali v Trenčíne petíciu.

Celkovo ju podľa šéfa petičného výboru podporilo takmer osemtisíc ľudí, mesto však šesťtisíc podpisov pod internetovou petíciou neuznalo pre chýbajúce údaje.

Meškajúci terminál

Stavba dopravného terminálu v Trenčíne, ktorý má spojiť obchodným centrom železničnú a autobusovú stanicu, sa odkladá na neurčito.

Hrdzavé prístrešky z vlnitého plechu pre cestujúcich v Trenčíne zostávajú, autobusová stanica spolu so železničnou stanicou sú podľa viacerých ľudí hanbou krajského mesta. Súkromná spoločnosť SIRS – Development, ktorá vlastní aj trenčiansku SAD-ku, pôvodne sľubovala postaviť terminál ešte v roku 2016, neskôr plány zmenila, aktuálne už žiadne termíny nespomína. Investor navyše hovorí o ďalších zmenách projektu aj dopravného riešenia okolia, mesto ho bude posudzovať nanovo.

Pôvodný projekt kritizovali viacerí obyvatelia, mal totiž zasiahnuť do mestského parku, nesúhlas vyjadrili aj viacerí mestskí poslanci pre podľa nich chýbajúce štúdie riešenia dopravy v okolí terminálu.

Mierové námestie

Trenčín je jediné krajské mesto na Slovensku, ktorého hlavné námestie od socializmu neprešlo zásadnou rekonštruk-ciou. Práce na rekonštrukcii mali pôvodne začať ešte v roku 2016, ich začiatok však o rok posunuli.

Posun spôsobili výhrady ľudí k niektorým zámerom projektu. Mesto žiadali, aby pri obnove námestia zachovala viac zelene.

Najväčšie zmeny oproti pôvodnému návrhu sa týkajú trávnika, ktorý v projekte v centrálnej časti námestia absentoval. „Pridali sme oddychové trávnaté plochy okolo Stromu slobody a tiež na druhú stranu elipsy. Trávnikové pozadie lepšie zvýrazňuje tri body, ktoré sú na námestí – morový stĺp, Strom slobody a novú Fontánu Marka Aurélia,“ povedal architekt z brnianskeho ateliéru RAW Ivan Wahla.

Práce by sa mali začať na prelome apríla a mája, dokončiť by ich mali do decembra. Súčasťou rekonštrukcie má byť komplexná výmena inžinierskych sietí a rekonštrukcia povrchov námestia. Na námestí pribudne fontána, staré pódium nahradí nové, ktoré ma byť mobilné.

Odhadované náklady, ktoré by malo znášať mesto Trenčín, predstavujú približne 2,6 milióna eur bez DPH, pričom celkové náklady na rekonštrukciu Mierového námestia po započítaní investícií uhrádzanými správcami sietí sú viac ako štyri milióny eur bez DPH.


  1. Miestne akčné skupiny sa sťažujú na diskrimináciu 1 197
  2. Rybníček sa rozhoduje, ako ďalej so zakladaním strany TOSKA 1 069
  3. Novodubničania sa dočkali. Nemožné sa stáva skutočnosťou 937
  4. Historik: Matúš Čák Trenčiansky bol silnou osobnosťou 712
  5. Bábätká z trenčianskej pôrodnice 425
  6. Takmer štvrtina nezamestnaných v kraji je mladšia ako 30 rokov 351
  7. Rabiu sa vracia na Slovensko ku konkurentovi Trenčína 341
  8. Vo Veľkých Bierovciach vybuchla bioplynová stanica Foto 262
  9. Policajti zastavili vodiča, nafúkal štyri promile! 248
  10. Otvorenie letnej plavárne sa blíži + FOTO Foto 244

Najčítanejšie správy

Trenčín

Miestne akčné skupiny sa sťažujú na diskrimináciu

Miestnym akčným skupinám hrozí, že budú nútené ukončiť svoju činnosť. Ministerstvo upravilo podmienky pre získanie peňazí, miestne akčné skupiny z Považia hovoria o diskriminácii.

Rybníček sa rozhoduje, ako ďalej so zakladaním strany TOSKA

Tvrdí, že všetko ide zatiaľ podľa plánu. Hovorí o vytváraní tímu ľudí aj o príprave dvoch programov.

Novodubničania sa dočkali. Nemožné sa stáva skutočnosťou

To, čo sa zdalo pred pár rokmi nemožné, je skutočnosťou. V Novej Dubnici sa, síce s meškaním pár dní, po pätnástich rokoch budú opäť kúpať na kúpalisku.

Historik: Matúš Čák Trenčiansky bol silnou osobnosťou

Matúš Čák Trenčiansky bol pánom 14 žúp, 50 hradov a 500 dedín, chcel však viac.

Bábätká z trenčianskej pôrodnice

Prinášame vám prehľad novorodeniatok, ktoré sme odfotili v trenčianskej nemocnici počas uplynulého týždňa a ich fotky zverejníme aj v pondelňajšom vydaní MY Trenčianskych novín.

Blízke regióny

Drogy boli v injekčných striekačkách

Pri domových prehliadkach u troch podozrivých polícia zaistila väčšie množstvo pervitínu. Z drogovej činnosti sú obvinení traja muži.

Novodubničania sa dočkali. Nemožné sa stáva skutočnosťou

To, čo sa zdalo pred pár rokmi nemožné, je skutočnosťou. V Novej Dubnici sa, síce s meškaním pár dní, po pätnástich rokoch budú opäť kúpať na kúpalisku.

V Stephaneu chce arcidiecéza zriadiť múzeum a knižnicu

Budova Stephaneum je starším Trnavčanom známa aj ako bývalý detský domov na Halenárskej ulici v Trnave.

Koľko zarobili zástupcovia nášho okresu v krajskom zastupiteľstve?

Príjmy krajských poslancov sú veľmi odlišné.

Krajský riaditeľ polície Čechovič skončil

Novým riaditeľom Krajského riaditeľstva Policajného zboru (PZ) SR v Trnave je Patrik Kupec. Vo funkcii nahradil Štefana Čechoviča.

Všetky správy

Sagan vracia milióny, ktoré doňho investovali. Jeho šéf je spokojný

Bývalý nemecký cyklista Ralph Denk založil pred siedmimi rokmi amatérsky tím, teraz je medzi elitou. Aj vďaka Saganovi.

Tréner mladých Talianov: Hapala by mali za tie reči potrestať

Taliansky tréner reagoval na slová Pavla Hapala.

Vyšla nová vlastnícka štruktúra Váhostavu, odhalila sa aj Penta

V protischránkovom registri majú Brhel, Fiľo, Haščák či Široký zapísané prvé firmy.

Ako narastú platy vo Volkswagene a čo s obednou pauzou (príklady)

Finálna dohoda je pri tretej tarifnej triede vyššia o 280 eur oproti poslednej ponuke Volkswagenu.

Dohoda je podobná ponuke, ktorú dal Volkswagen na jar

Na jar ponúkal Volkswagen zvýšenie platov o 12 percent, teraz je to o dve percentá viac.

Kam vyraziť